- Verkkokaupan toimitusehdot -

Yleistä
Silopuu Ky, y-tunnus: 2757550-9, osoite: Raikuuntie 15, 58350 Villala; myy tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin. Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 5.9.2023 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimituskulut
Tilauksesta veloitettavat toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
-Nouto verstaalta 0.00€
-Nouto Postista 5.00€
-Nouto Postin Pakettiautomaatista 5.00€
-Postin Kotiinkuljetus 16,00€
-Matkahuolto, nouto toimipisteestä 5,00€

Tilaaminen ja sopimus
Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat
Maksu suoritetaan ennen lähetyksen postitusta.

Käytössä on tällä hetkellä kolme eri maksutapa:  Ennakkomaksu tilisiirrolla, maksu noudettaessa tilausta ja Paytrailin tarjoamat maksutavat.

-Maksu tilisiirrolla: saat tilauksen jälkeen ohjeet maksaa oman verkkopankkisi kautta tilisiirrolla.
-Maksu noudettaessa: maksat tilauksen noudon yhteydessä joko käteisellä tai tilisiirrolla.

-Maksupalvelutarjoaja Paytrail Oyj
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitusaika ja alue
Tällä hetkellä lähetämme tuotteita vain Suomeen. Toimitusaika vaihtelee 3-14 päivän välillä. Toimitusajasta voit kysyä sähköpostitse tai puhelimitse tarkempia tietoja.

Palautusehdot ja takuu
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus perua tilauksensa 14 vuorokauden sisällä siitä, kun hän on vastaanottanut tilausvahvistuksen ja tilatun tuotteen. Asiakkaalla on tällöin velvollisuus tehdä ilmoitus palautuksesta ja palauttaa tilaamansa tuote ohjeiden mukaan. Hyvitämme kauppahinnan asiakkaan osoittamalle tilille, kun olemme tarkistaneet tuotteen olevan virheetön ja myyntikuntoinen. Vastaanotettuaan tilauksen asiakas on velvollinen viipymättä tarkastamaan lähetyksen ja tutustumaan mahdollisesti mukana oleviin tuotteen käyttöohjeisiin. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja pakattu siten että se ei pääse toimituksen aikana vahingoittumaan. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on Silopuulla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi , yhteystietosi, syy miksi palautat tuotteen, neuvoja miten vastaava tilanne voitaisiin välttää sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautuksesta aiheutuvat kulut
Mikäli kyseessä on tuotteen virheestä tai toiminnastamme aiheutuva palautus, maksamme palautuksen aiheuttamat kulut samalla kun palautamme tuotteen hinnan. Muutoin asiakas maksaa postituksesta aiheutuvat kulu

Mitä teen, jos tilaamani tuote on muu kuin tilaamani?
Lähetämme sinulle oikean tuotteen viivytyksettä. Pyrimme järjestämään väärän tuotteen palauttamisen mahdollisimman sujuvaksi ja helpoksi. Vastaamme myös lähetyksestä aiheutuvista kuluista. Ilmoita palautuksen yhteydessä tilinumerosi lähetyksestä aiheutuneiden kulujen hyvittämistä varten. Palautettava tuote tulee palauttaa asianmukaisessa paketissa, joka suojaa sitä kuljetuksen ajan.

Mitä teen, jos tilaamani tuote on viallinen?
Otamme vastuun tuotteista, joissa on materiaali- tai valmistusvika. Pyrimme vaihtamaan tuotteen uuteen, mutta asiakkaan niin halutessaan palautamme rahat asiakkaan osoittamalle tilille, kun viallinen tuote on lähetetty takaisin.  Kaikissa tapauksissa, pyydämme viipymättä ottamaan meihin yhteyttä suoraan joko sähköpostitse osoitteeseen teijo@silopuu.fi. Voit soittaa myös numeroon 0400288196. Varmin tapa tavoittaa on lähettää meille sähköpostia.

Mittatilaustuotteet
Mittatilaustuotteilla ei ole palautus- eikä vaihto-oikeutta, ellei niissä ole materiaali- tai valmistusvikaa.

Tuotetakuu
Tuotteillamme ei ole takuuta, mutta jos jotain ongelmia tulee niin olethan meihin heti yhteydessä! Katsotaan miten voimme auttaa.

Asiakaspalvelu
Autan sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse
teijo@silopuu.fi
0400288196
yhteyttä voi ottaa arkisin 8.00-16.00

Vastuunrajoitus
Silopuu Ky ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä suoreen mehin.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).